Är kunden nöjd, är jag nöjd!

Vi möter framgångsrika profiler inom säljvärlden!
Genom att inspireras av andra stärks och utvecklas vi i vårt eget arbete.
Varje vecka följer vi med en av Sveriges vassaste säljare, säljcoacher och andra
intressanta profiler inom säljbranschen, där vi får ta del av hans/hennes framgångssaga.
Vill du vara, eller tipsa oss om en person till Veckans Profil?
Maila en kort presentation och en bild till vp@salesnetwork.se

#familjen #vänner #lyssna

Namn: Katarina Lund
Ålder: 44 år
Bor: Haverdal
Familj: Man Rickard, dotter Cazandra
Intressen: Familjen och hemmet och alla underbara vänner


Arbetsgivare: Clearsense 
Yrkesroll: Säljare
SalesWord: Är kunden nöjd, är jag nöjd!

Arbetat med: Jag har drivit en nattklubb, inne i centrala Halmstad, i 12 år. Innan dess flängde jag runt i världen och jobbade med allt möjligt bl.a. som reseledare under några år.

Jobbar idag med: All form av marknadsföring, för företag! Stora som små.

Vad är de viktigaste ingredienserna i din vardag?

Min familj är de viktigaste ingredienserna ALLA dagar. Men i mitt vardagsjobb, är det att få jobba i högt tempo i en lugn miljö! Och att få möjlighet att vara fullt fokuserad!

Vilka är dina styrkor som säljare?

Att jag vet hur man tar människor! Att jag behandlar människor som jag själv vill bli behandlad. Jag har ju varit i den andra änden av luren. På den tiden jag var egenföretagare.

Om du hamnar i en säljsvacka, hur tar du dig upp igen?

Jag är envis, det har hjälpt mig många gånger som säljare! Sen pratar jag om det med mina kollegor och framför allt min man. Efter lite pepptalk så är det bara att bita ihop, och fortsätta. Då brukar det lossna. Vara realistisk hjälper ju en del. Man måste räkna med några nej, för att få ett glatt JA!

Vilken tror du är den vanligaste ”nybörjarfällan” som säljare?

Att man är för PÅ, pratar ÖVER kunden. Att man glömmer att lyssna. Att man glömmer att Läsa mellan raderna efter kundens behov. Vill du själv bli bemött av en babblande, självbelåten säljare? Förmodligen inte, så återigen…. Behandla människor, som du själv vill bli behandlad!

Vad är dina mål? Vad gör du om 5 år?

Haha, drömmar finns ju. Men de håller jag i dagsläget, för mig själv.

Hur tar du hand om befintliga kunder?

Jag vill tro att jag gör ALLT jag kan, för att hjälpa och lyssna på mina befintliga kunder. Är det något jag inte kan hjälpa dem med, så hittar jag en annan lösning, som jag har. Eller så hjälper jag dem vidare, till någon som kan hjälpa dem med deras behov.

Hur lång tid tog det innan du kände dig säker i din roll som säljare?

Lite kaxigt kanske, men jag har aldrig känt mig osäker som säljare.

Vilka är dina vassaste tips för att bli en framgångsrik säljare?

Ta reda på behovet hos kunden. Du har 2 öron 1 mun. Lyssna, förstå, sen kom med en lösning som kunden inte kan säga Nej till. Det gäller att vara snabb i tankarna och veta vad det är man säljer, för att ge kunden ett  bra förslag. Hjälp kunden att ta ett beslut, på ett ödmjukt sätt!

Vad gör dig glad i ditt jobb?

En nöjd och glad kund! Vilket innebär en god provision till mig. Alla nöjda och glada 🙂

Profilarkiv

Fler framgångsrika säljprofiler hittar du här