Att lyssna på kunderna, vara lyhörd och ödmjuk inför behov och
efterfrågan är viktiga faktorer för att få kvalitet i affärerna.
Varje vecka ställer vi en fråga till 5 personer som
berör olika ämnen inom försäljning.
Finns det någon fråga du önskar få svar på?
Skicka din fråga till fps@salesnetwork.se

Viktiga egenskaper hos en säljare?

Bosse Andersson
70 år

Ärlighet och behov. Viaktigt att vara ärlig, att kunna utgå från kundens behov, inte för att företaget ska vinna på det.

Maja Perttu
18 år

Han/hon ska vara kunnig och trevlig.

Anders Kaminaski
39 år

Kunskap inom området och veta vad man snackar om.

Mia Engrenius
18 år

Att han eller hon är duktig på att prata, att man är trevlig såklart och talar till personen. Man vill inte höra inlärd text utan de ska kunna sin grej.

Lovisa Johansson
25 år

Inte för framåt och se trevlig ut. Jag gillar inte säljare, det är jobbigt när en säljare är väldigt på en.

Tillbaka till samtliga frågor