Att lyssna på kunderna, vara lyhörd och ödmjuk inför behov och
efterfrågan är viktiga faktorer för att få kvalitet i affärerna.
Varje vecka ställer vi en fråga till 5 personer som
berör olika ämnen inom försäljning.
Finns det någon fråga du önskar få svar på?
Skicka din fråga till fps@salesnetwork.se

Hur vill du bli bemött när du kommer in i en butik?

Karin Lundholm
23 år

Lägga märke till att man kommer in, hälsa och erbjuda sig att hjälpa till. Det värsta är när någon pratar i telefon och inte är uppmärksam.

Porntida Sornthongkam
45 år

Komma och prata och ta hand om mig. Vara väldigt snäll och fråga vad du vill? Svårt att hitta priset om man inte pratar svenska. Visa och ta han dom kunden.

Anna Johansson
28 år

Leende, personalen ska vara tillgänglig, inte påträngande. Vill titta själv i lugn och ro, men ha personal att fråga om råd och hjälp. Kunnig personal. Första intrycket är jätteviktigt för att känna sig välkommen. Man vill inte känna sig i vägen när/om man handlar.

Hampus Henriksen
26 år

Serviceminded och öppet sinne, inga personliga inställningar till människor utan det ska vara samma bemötande till alla oavsett ras, kön och religion. Mer till, känner sig ofta stressad när man ska handla, ingen som ska puscha. Man vill inte känna sig tvingad att köpa. Tittar någon i personalen snett på en om man inte köper något, då vill man inte komma tillbaka. Halmstad är bra över lag.

Björn Jakobsson
31 år

Trevligt bemött, glada leenden och glad personal. Man vill ogärna komma tillbaka om man blir otrevligt bemött. Personalen är butikens ansikte utåt.

Tillbaka till samtliga frågor